Nerf, което е съкращение от Non-Expanding Recreational Foam, е основана през 1969 г. от братята Паркър. След като Рейн Гиър, изобретател от Минесота, се обръща към тях с идея. Рейн предлага на Nerf безопасна футболна игра на закрито. Братята Паркър решават да се отърват от компонента на играта и просто да изстрелят топката Nerf самостоятелно.
Когато топката е пусната на пазара, тя е лансирана с два маркетингови слогана: “Хвърляйте я на закрито, без да чупите прозорци или да повреждате лампи” и “Не можете да нараните възрастни хора или бебета”. Маркетинговата им кампания процъфтява. Компанията започва да проучва възможностите за партньорство с Kool-Aid и Дейви Джоунс, Мики Доленц и Майкъл Несмит. Топката Nerf надминава и най-смелите очаквания на всички и до 1970 г. са продадени над 4 милиона топки Nerf.
Тази малка топка помогна на компанията да открие какво искат клиентите им. След тази първа версия, компанията пусна серия от други продукти. Докато марката се разраства, през 1991 г. Hasbro купува The Tonka Corporation, която е собственост на братята Паркър. Преди Hasbro да придобие Tonka, Nerf попада под дъщерните дружества Larami и OddzOn.
С течение на годините компанията продължава да пуска нови продукти, а през 2013 г. Дори пуска линия само за момичета и “The Ultimate Nerf Blaster Book”, с която за първи път навлиза на книжния пазар.
Същото лого, което всички израснахме и обичаме, е същото лого, което можете да видите върху продуктите им днес. Това е световно призната марка и за компания, която съществува повече от 50 години. Всички можем да научим нещо от тази емблематична марка.